09902090383

09337734689

تهران، خیابان شریعتی، خیابان معلم

resume.webbyme.ir

تلگرام طراحی سایت وب من

09902090383

09127363007

Top

چند ساعت در هفته کار کنیم؟

چند ساعت در هفته کار کنیم؟

چند ساعت در هفته کار کنیم؟

ما در جامعه ای زندگی میکنیم که برخی معتاد به کار هستند. هنر جند که می دانیم باید بین کار و استراحت تعادل برقرار کرد ، اما اغلب بیشتر از حد معمول، کار می کنیم. آمارهای بدست آمده از یک مطالعه جدید در استرالیا ممکن است شما را به ایجاد یه حد و مرز تشویق کند تا بیشتر از 39 ساعت در هفته کار نکنید. در ادامه با وب من همراه باشید.

کار زیاد برای سلامتی ضرر دارد

در مطالعه ای که توسط محققین دانشگاه ملی استرالیا انجام شد، گروهی 8000 نفره از نیروی کار استرالیایی مورد بررسی و آزمایش قرار گرفتند. طی این بررسی مشخص شد زنانی که بیش از 34 ساعت و مردانی بیش از 47 ساعت در هفته کار می کنند به احتمال بیشتری، بیماری های روحی و علائم بیماری هایی مانند عصبی بودن و بی احساس بودن را دارند.

طبق گفته یکی از دانشمندان حاضر در این بررسی هر کسی که بیش از 28 ساعت فعالیت کاری خانگی داشته باشه قادر نخواهد بود بیش از 39 ساعت کار (با دریافت مزد) در هفته داشته باشد بدون اینکه مسائل و مشکلات مرتبط با سلامت را تجربه کند.

به دلیل این که زنان نسبت به مردان به احتمال بیشتری درگیر چنین فعالیت های کاری می شوند، آستانه کاری آنها پایین تر می باشد.

مطالعه دیگری نیز کار بیش از حد را با افسردگی مرتبط دانسته است. خطرات سلامتی مرتبط با مشغله کاری وقتی که در حال نشسته کار میکنید نیز بیشتراست. کارهای نشسته و بی تحرک افراد را در خطرات بیشتری مانند اضافه وزن، دیابت و مشکلات قلبی قرار می دهد.

چگونه کار کردن زیاد را کنترل کنیم؟

نتایج بدست آمده از مطالعه ای دوساله بر روی کارمندان یک خانه سالمندان در سوئد نشان می دهد که زمانی که در روز  6 ساعت کار می کنند سلامتی بهتری دارند و مرخصی کمتری می گیرند.

چه کار کنیم تا میزان کار  خود را کاهش داده و ساعات بیشتری را برای خودمان داشته باشیم؟

اگر تازه کار هستید مرزهایی را برای مشتریان و همکاران تان قائل شوید، با مشخص کردن اینکه فقط به تماسهای تلفنی و ایمیل ها در بازه زمانی خاصی پاسخ خواهید داد. می توانید یک پیام خودکار در اینباکستان داشته باشید تا در مواقع لازم از آن استفاده نمایید..

اگر می خواهید به این قانون تان وفا دار باشید هرگز کار خود را به منزل نبرید و آن را در خانه انجام ندهید،زیرا همکاران و رئیستان به این مورد عادت کرده و بعد ها از شما انتظار دارد که کارتان را حتی در منزل انجام دهید.

به غیر از مواقع ضروری و مهم که لازم است در خانه کارتان را انجام دهید .

همچنین از روی عمد و با هدف قبلی کارهایی را انجام دهید تا از محل کار خود دور شوید برای مثال ملاقات دوستان برای صرف قهوه یا بازی با فرزند خود در پارک. در طول مدت این فعالیت ها با گوشی موبایل خود یا هر وسیله ی دیگری که سبب می شود پیامهای کاری دریافت کنید، در ارتباط نباشید.

با گذشت زمان این عادت بوجود می آید که تمایز بین وظایف کاری و زمان استراحت و غیر کاری خود قائل شوید.

باید بدانید که کار زیاد خطر بزرگی برای سلامتی شماست. الان بهترین زمان است که تغیری مناسب ایجاد کنید و به این مسنله با دانشی که دارید اهمیت بدهید.

این مطلب برگرفته از وب سایت اسکیل ما می باشد.

مطالب پیشنهادی

چه زمانی بهتر است استعفا بدهیم؟
در محل کارم چگونه “نه” بگویم؟

هیچ نظری وجود ندارد

متاسفانه امکان گذاشتن نظر وجود ندارد.